Резюме спеціаліста в галузі продажів

Яких правил повинні дотримуватися фахівці в області продажів при написанні резюме? Зрозуміло, акценти розставляються відповідно до вимог вакансії, але присутній і якась специфіка для працівників цієї галузі.

Якщо ви займали керівну посаду, то слід вказати чисельність вашого підрозділу. У цілі резюме необхідно вказати те, що безпосередньо стосується зацікавила вас позиції. Наприклад, в якості бажаної посади доречно написати «Торговий представник», якщо назву вакансії, на яку ви претендуєте, звучить аналогічним чином. Якщо ж ви хочете відгукнутися і на вакансію менеджера по роботі з клієнтами, створіть ще одне резюме, скоригувавши його з тими вимогами, які пред’являє роботодавець до кандидатів на дану посаду.
Освіта

Якщо додатково до основного освітою ви відвідували курси чи тренінги з продажів, неважливо, чи були це внутрішньокорпоративні заходи або заняття із залученням зовнішніх тренерів, обов’язково вкажіть ця обставина в резюме. Воно послужить ще одним аргументом на вашу користь.

Профіль діяльності компанії і асортимент продукції

У резюме бажано вказати сферу діяльності, в якій ви працювали:

B2B — «бізнес для бізнесу», коли товари та послуги надаються компаніям;
B2C — «бізнес для клієнта», тобто кінцевим споживачем є приватна особа;
B2G — «бізнес для уряду», що припускає взаємодія з державними структурами.

Роботодавцю має бути чітко ясно, чим саме займалася компанія, і з якими групами товарів мав справу автор резюме. Отже, буде недостатнім обмежитися лише загальними фразами: FMCG, продукти харчування, HoReCa. Бажано уточнити товарну групу: безалкогольні напої, фасовані горіхи, шоколад і так далі. Рекомендується перерахувати кілька марок продукції, особливо, якщо це були відомі бренди. Таке докладний опис необхідно для всіх періодів вашої роботи.
Характеристика компанії і зона вашої відповідальності

Якщо ви працювали в невеликих компаніях, які не досить широко відомих на ринку, то обов’язково потрібні уточнення: російська це чи іноземна фірма, сфера її діяльності, загальна чисельність персоналу, кількість філій.

Маючи досвід роботи торговим представником, вам необхідно відзначити, яка територія була у вашому віданні, наприклад: Московська область, Центральний федеральний округ, Ростов і область. Якщо ви займали керівну посаду, то слід вказати чисельність вашого підрозділу, а в разі керівництва кількома відділами буде розумним перерахувати кожен з них, наприклад: відділ прямих продажів, відділ маркетингу. Роботодавець повинен представляти масштаб вашої відповідальності і рівень ваших повноважень.
Функціональні обов’язки

У цьому розділі необхідно якомога докладніше позначити ваш функціонал: що конкретно ви робили на зазначеній посаді. Адже якщо ваші досягнення — це сплав ваших особистих якостей з професіоналізмом, то детально і чітко описані функціональні обов’язки характеризують рівень вашої кваліфікації як фахівця в галузі продажів. Це може бути пошук нових клієнтів, телемаркетинг, організація маркетингових заходів, укладення договорів і планування. Постарайтеся не помилитися у професійних термінах: наприклад, дуже часто плутають поняття «менеджер в області продажів» і «фахівець у галузі продажів». Так, нерідко «менеджером з продажу» називає себе фахівець, який не здійснює ніяких управлінських функцій.

Нерідко «менеджером з продажу» називає себе фахівець, який не здійснює ніяких управлінських функцій.

Якщо ж ви хочете претендувати на більш високу позицію, то спробуйте узагальнити інформацію, додавши такі вирази, як «брав участь», «налагоджував взаємодія», «працював над проектом», але при цьому обов’язково в розділі «Професійний досвід» окресліть коло ваших безпосередніх функцій і специфіку діяльності, щоб у роботодавця не виникло сумнівів у вашій компетентності. У цьому розділі необхідно детально описати те, чим ви займалися на кожному етапі вашої роботи. У той же час слід пам’ятати, що резюме не повинно бути перевантажено: якщо ви бачите, що текст розростається, зробіть повну і коротку версії. У короткій версії акцентуйте увагу на досягненнях, а в повній — більш детально опишіть ваші функціональні обов’язки.
Досягнення

Досягнення в продажах — питання, здавалося б, очевидний, проте далеко не всі, навіть дуже просунуті продавці, вміють їх грамотно описати. Результати, як правило, виражаються в цифрах, наприклад: «за час роботи збільшив продажі на ввіреній мені території на 25% в порівнянні з попереднім періодом», «зайняв перше місце в команді при оцінці результатів просування та виконання планів продажів по новому продукту», «збільшив клієнтську базу на 30% за рахунок залучення нових клієнтів на території».

Окрема тема — досягнення керівника. Тут доречно говорити про впроваджені зміни, які спричинили за собою зростання продажів, наприклад: «завдяки реструктуризації відділу та введенню нової системи мотивації продажі виросли на 10% в порівнянні з попереднім періодом», «завдяки проведеним BTL-заходів продажу в гіпермаркетах мережі N збільшилися в 2 рази ». Якщо в одній і тій же компанії ви змінили кілька посад, то в резюме необхідно докладно описати всі займані вами позиції і досягнення, яких ви змогли добитися на кожному щаблі кар’єрної драбини. Це покаже роботодавцю ваше прагнення до зростання та розвитку в даному напрямку.
Додаткова інформація / Особисті якості

У цій графі не варто вказувати всі, властиві вам якості, а краще зупинити свою увагу тільки на тих, які найбільше характеризують вас як професіонала в сфері продажів. До них можуть належати: енергійність, націленість на результат, стійкість до стресів, гарні комунікативні навички, вміння працювати в команді, амбітність.

Оставьте комментарий